Найбільші мобільні оператори України не готові до блекаутів, — НКЕК
Позапланові перевірки показали, що найбільші оператори мобільного зв’язку не готові до 3-денного блекауту в плані забезпечення зв’язком об’єктів критичної інфраструктури. Про це повідомили у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку.
«Після перших блекаутів 2022 року стало очевидним, що готуватися треба системно і потрібно накопичувати необхідні резерви автономності мереж операторів та бути в готовності забезпечити зв’язком українців як мінімум на час 3-добової відсутності електроживлення мережі.
Нормативною підставою до системної роботи з даного питання стало рішення РНБО від 26 листопада 2022 р. «Про забезпечення електронними комунікаційними послугами в умовах воєнного стану», уведене в дію Указом Президента України від 26 листопада 2022 р. № 802, яким було зобов’язано усіх постачальників електронних комунікацій та мереж забезпечити свою автономність та безперервність надання послуг абонентам протягом 3 діб», – зазначають у НКЕК.
За основні показники готовності мереж операторів до блекаутів було взято:
- кількість електрогенераторів для забезпечення зв’язком критично необхідних об’єктів по кожній з областей;
- рівень забезпечення пально-мастильними матеріалами для джерел резервного електроживлення;
- кількість автономних джерел живлення та резервування їх роботи по об’єктах у кожній з областей;
- готовність операторів оперативно реагувати на втрати резервів та замінювати генератори, що вийшли з ладу, на інші.
Проводячи позапланові перевірки операторів щодо стану готовності до дій у разі блекаутів у низці областей України, НКЕК були виявлені порушення у всіх трьох операторів мобільного зв’язку (ПрАТ «Київстар», ПрАТ «ВФ Україна» та ТОВ «Лайфселл»). У всіх випадках постачальнику було видано обов’язковий для виконання у 20-денний строк припис про усунення порушень законодавства про електронні комунікації та радіочастотний спектр.
«НКЕК двічі йшла назустріч операторам і своїм рішенням продовжувала термін усунення порушень, зазначених у приписах, на додаткових 30 днів, адже із розумінням ставиться до тривалості процедур пошуку, купівлі та встановлення генераторів та АКБ. Кожен з постачальників за цей час повинен був вжити всіх необхідних заходів для забезпечення своєї мережі автономністю по усіх визначених точках у всіх областях України. У встановлений термін кожен із операторів повідомив про успішне усунення порушень, виявлених в ході перевірок», – додали у НКЕК.
Однак станом на серпень-вересень 2023 року, проводячи перевірки, у НКЕК констатували, що найбільші оператори мобільного зв’язку досі не готові забезпечити зв’язком необхідний мінімум критично важливих об’єктів у разі 3-денного блекауту. Зокрема, перевірка в мережі ПрАТ «ВФ Україна» у Дніпропетровській області показала, що оператор не забезпечив джерелами безперервного електроживлення (генераторами та іншими засобами) базові станції мережі для 78 адрес. Товариство отримало припис, у якому його зобов’язують усунути порушення у термін до 18 жовтня.
«В разі невиконання вимог припису розглядатиметься питання щодо накладення штрафних санкцій на оператора згідно з нормами Закону про ЕК», – підкреслили у НКЕК.
Популярное
До Міжнародного дня захисту дітей у Кривому Розі відбулася виставка малюнків «Країна дитячих мрій»
17:39, 30 май 2024
Топ обсуждаемых
КОММЕНТАРИИ — 0