--.-° --% 0мм

На Дніпропетровщині розпочинається обговорення законопроектів щодо детінізації доходів населення

09:27, 2 июл 2011 , ІА "Кривбас Он-лайн", новини Кривий Ріг

На Дніпропетровщині розпочинається обговорення законопроектів щодо детінізації доходів населенняНа Дніпропетровщині розпочинається громадське обговорення законопроектів, запропонованих Міністерством соціальної політики України. Урядові законопроекти спрямовані на детінізацію доходів та відносин у сфері зайнятості населення.

Обласна влада продовжує системну роботу в напрямку закріплення законних трудових відносин між роботодавцями та працівниками. Так, за дорученням голови облдержадміністрації Олександра Вілкула на Дніпропетровщині створена обласна робоча група з питань легалізації виплати зарплати й зайнятості населення. До неї увійшли представники всіх органів влади, які в межах своїх повноважень ведуть аналіз та боротьбу з порушеннями законодавства в частині легальної оплати праці та зайнятості населення, – Держінспекція праці, податкова адміністрація, Пенсійний Фонд України, МВС. Такі ж робочі групи створені у всіх районах області.

Наступним етапом роботи в цьому напрямку стане роз’яснення для населення необхідності легальної праці. Адже легальна робота – це запорука достойної пенсії в майбутньому.

Міністерство соціальної політики України запропонувало три законопроекти, які спрямовані на детінізацію доходів та відносин у сфері зайнятості населення.

1. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо мінімальних розмірів оплати праці та гарантій їх забезпечення)»;

2. проект Закону України  «Про відповідальність підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців та інших суб’єктів підприємницької діяльності у сфері праці»;

3. проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про працю)».

Цими законопроектами пропонується удосконалення законодавства щодо визначення розміру мінімальної заробітної плати, мінімальних рівнів оплати праці залежно від складності робіт, кваліфікації працівника, легалізації заробітної плати та зайнятості, наповнення фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та бюджету.  

Так, перший законопроект вводить поняття гарантованої заробітної плати й приводить визначення мінімальної заробітної плати в відповідність до міжнародних стандартів. Гарантованою заробітною платою називають мінімальний розмір заробітної плати працівників відповідних професійно-кваліфікаційних груп. Така заробітна плата буде напряму залежати від кваліфікації працівника.

Рівень кваліфікації планується визначати за 8 категоріями. Ці категорії будуть розповсюджуватися на трудові відносини в недержавному секторі, який на даний момент не регулюється галузевими угодами. Оплата праці кожної категорії буде визначатися згідно коефіцієнтів, які визначатиме Кабінет Міністрів.

Також пропонується змінити норми контролю підприємств у сфері трудових відносин. Для цього пропонується визначити права Державної інспекції з питань праці в статті 239-1 Кодексу законів про працю. Зокрема, пропонується надати Інспекції право для проведення перевірок без попереднього повідомлення. Тобто безперешкодно в будь-який час відвідувати виробничі, службові та адміністративні приміщення роботодавців, а також робочі місця працівників, розташовані поза цими приміщеннями. Також у законопроекті запропоновано надати Інспекції право доступу до будинків, приміщень, споруд та інших об’єктів, у яких перебувають фізичні особи, стосовно яких є достатньо підстав вважати, що вони виконують трудові обов’язки, або до них застосовується примусова праця.

Відповідно до цього законопроекту інспекція може безоплатно отримувати від власників або уповноважених ними органів та органів, уповноважених управляти майном, статистичні та інші звітні дані, інформацію, документи й матеріали, необхідні для виконання службових обов’язків; витребувати для огляду у фізичних осіб, які перебувають на робочих місцях або поза ними у виробничих, службових, адміністративних приміщеннях, будинках, спорудах та інших об’єктах, що використовуються для здійснення господарської діяльності, відносно яких є підстави вважати, що вони виконують трудові обов’язки, документи, що посвідчують особу; проводити кіно-, фото- і звукофіксацію як допоміжний засіб для встановлення фактичного допуску до роботи працівника.

Крім того, у проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо мінімальних розмірів оплати праці та гарантій їх забезпечення)» пропонується поширити положення галузевих угод з питань оплати праці на суб’єкти господарювання, що не входять у сферу дії сторін, які підписали угоду; підвищити рівень наглядової функції посадових осіб, які уповноважені застосовувати адміністративні стягнення до власників або уповноважених ними органів, які порушують законодавство про працю.

Другий законопроект спрямований на посилення державного контролю щодо додержання законодавства про працю та захист прав працівників і пропонує встановити відповідальність підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців та інших суб’єктів підприємницької діяльності у сфері праці.

Наприклад, за ухилення від оформлення трудових відносин у разі фактичного допуску працівника до роботи та виплату винагороди за працю без нарахування та сплати внесків та податків з підприємства (установи, організації) незалежно від форми власності та громадян-суб’єктів підприємницької діяльності стягуватиметься штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожного неоформленого працівника (34 тис грн);

За порушення встановлених термінів виплати заробітної плати працівникам та інших виплат, передбачених законодавством про працю, або виплату їх не в повному обсязі з підприємства (установи, організації) незалежно від форми власності та громадян-суб’єктів підприємницької діяльності стягуватиметься штраф у розмірі ста п’ятдесяти неоподаткованих мінімумів за кожного виявленого працівника, відносно якого скоєно порушення (2 тис 550 грн).

За нарахування та виплату заробітної плати в розмірі нижчому від установленого законом розміру мінімальної заробітної плати за виконаний працівником обсяг робіт з підприємства (установи, організації) незалежно від форми власності та громадян-суб’єктів підприємницької діяльності стягуватиметься штраф у розмірі семисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожного виявленого працівника, відносно якого скоєно порушення (11 тис 900 грн).

За інші порушення вимог законодавства про працю  з підприємства (установи, організації) незалежно від форми власності та громадян-суб’єктів підприємницької діяльності стягується штраф від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 1 тис 700 грн).

Третім законопроектом пропонується внести зміни в Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУаП), Кримінальний кодекс України, Закон України «Про оплату праці», «Про колективні договори і угоди» і посилити відповідальність за порушення законодавства про працю шляхом збільшення сум штрафів та внесенням змін до тексту статті 172 Кримінального кодексу. При цьому прямо зазначається, що неоформлення трудових відносин у разі фактичного допуску працівника до роботи підлягає кримінальному переслідуванню.

Відповідно до статті 41 КУаП за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, інших виплат, передбачених законодавством про працю, інші порушення вимог законодавства про працю – накладеться штраф від 850 грн до 4 тис 250 грн

Порушення вимог законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці тягнутиме за собою накладення штрафу на працівників від п’яти до двадцяти  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 грн до 340 грн) і на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян-суб'єктів підприємницької діяльності і самозайнятих осіб, які використовують найману працю, – від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 850 грн).

Також за відмову працівника від надання пояснень посадовим особам Інспекції накладатиметься штраф від 170 до 340 грн.


ИА "Кривбасс On-Line" г.Кривой Рог  

КОММЕНТАРИИ — 0


Популярное

Топ обсуждаемых